NRS SUPPORT
NOCAB REMOTE SUPPORT (NRS)

Allmän information
- För dig som har NOCAB´s serviceavtal och som där tecknat tilläggstjänsten NRS, finns möjlighet att erhålla fjärrsupport-tjänster via NOCAB Remote Support (NRS).
- NRS är en Internetbaserad tjänst för smarta mervärden som spar tid och pengar samt underlättar drift och skötsel av din säkerhets-anläggning.
- NRS bygger bl a på datatjänsten Teamviewer tillsammans med leverantörsunika mjukvaror samt NOCAB´s mervärdestjänster. Kontakta oss om du är intresserad av någon av nedanstående fyra olika tjänstepaket;
NRS Service
När snabb och effektiv hjälp med säkerhetssystemet behövs vid uppkommet behov.
NRS Kontroll
Finns i följande två funktioner;
- Manuell- Enligt förbestämda tidsintervaller (oftast månadsvis) loggar NOCAB in på säkerhetssystemet och utför manuella kontroller som verifieras i ett upprättat testprotokoll. Vid upptäckta felaktigheter kontaktas kunden för förslag på åtgärd.
- Automatisk- En leverantörsunik mjukvara installerad i säkerhetssystemet skickar per automatik en notifiering till NOCAB vid upptäckta fel . På så sätt kan vi snabbt sätta in åtgärder för att minska driftstörningarna.
NRS Backup
NOCAB´s server kopplar regelbundet upp sig mot kundens säkerhets-system och tar automatiskt en backupkopia på larmhistorik och eventuella förändringar i kundprogrammeringen. Detta ger en utökad säkerhet om systemets säkerhetsdator går sönder och snabbt måste ersättas med en ny förinstallerad ersättningsdator.
NRS Rapport
Denna tjänst används om automatiska rapporter (t ex statistik i olika former) önskas. NOCAB hämtar information i säkerhetssystemet (oftast månadsvis) som sammanställs i önskat rapportformat som sedan mailas till kund i PDF-format.
NOCAB Säkerhet AB levererar lösningar utifrån era behov.